Välkommen till Pay & Jump 14:e maj!
Välkommen på P&J hos oss på Karlshamns Ridklubb den 14 maj med första start 10.00. Vi börjar som vanligt med ponnysar och bommar på marken (10cm) och höjer därefter med 10 cm åt gången. Därefter har vi 30 minuters paus innan hästarna startar. Startlistor publiceras på klubbens facebook dagen innan.
Vi gör alltid vårt bästa att efterlikna en riktig tävling som möjligt med infångare/blommor m.m. På 50cm kommer det in oxrar och plank/ifyllnad. Kommer finnas vattenmatta som alternativhinder.
Tävlingen hålls utomhus på fiber. Framridning och framhoppning sker inne i ridhusen på fiber.
Vi tillämpar TR regler gällande utrustning/kläder och uppförande. Egen försäkring gäller. Rosett finns att köpa i sekretariatet för 60kr.
Varje ekipage får starta max 2 gånger. Ledsagare som går/springer med hästen är ok upp till 40 cm.
Vaccination ska uppvisas innan hästen lastas ut uppe i sekretariatet.
TÄNK PÅ SMITTSPRIDNINGEN!
Ingen täcken/kläder läggs/hängs någon annanstans än i transporten eller om man väljer att hålla i det. Gödslar hästarna i transporten så får det att följa med er hem igen.
Vi kommer ha cafeterian öppen med god god fika och lättare mat.
Startavgift :
Medlemmar 150kr
Icke medlemmar 175kr
Välkomna med anmälan c_danewid@hotmail.com eller till 0708-214178.
Uppge: Namn på häst och ryttare, om det är ponny eller häst samt höjd.
Anmäl senast 10 maj. VÄLKOMNA!
